هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی


تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه5

سید مصطفی خمینی

سید مصطفی خمینی فرزند بزرگ سید روح‌الله خمینی که در ۱ آبان ۱۳۵۶ مرد.

زندگی

او در آذر ۱۳۰۹، در قم متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه‌های باقریه و سنایی به پایان رساند. در سال ۱۳۲۵ به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و در سال ۱۳۳۰ سطح را به پایان رساند و در درس خارج سید روح‌الله خمینی و سید حسین طباطبائی بروجردی حضور یافت.[۱] مصطفی علاوه بر اجتهاد در فقه و اصول، در علوم معقول و منقول نیز مهارت داشت.

فعالیت‌های سیاسی

 

 

خمینی همراه مصطفی خمینی

از همان روزهای نخستین فعالیت‌های سیاسی خمینی بر ضد حکومت پهلوی، در کنار او به فعالیت سیاسی پرداخت و در پیشبرد حرکت اسلامی نقش بسزایی داشت.[۲] خمینی در روز ۴ آبان ۱۳۴۳ علیه لایحه کاپیتولاسیون و انقلاب سفید، دولت وقت ایران سخنرانی کرد. در ۱۳ آبان همان سال خمینی، شبانه دستگیر و به ترکیه تبعید شد.

پس از این ماجراها، نیروهای امنیتی ایران، مصطفی خمینی را دستگیر و سپس به ترکیه و عراق تبعید کردند. سید مصطفی خمینی، در نجف به مبارزه بر ضد حکومت پهلوی پرداخت و بر ادعای مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مشاور برجسته‌ای برای سید روح‌الله خمینی بود.[۳]

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سید مصطفی خمینی

دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی


دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی

اگر بخواهیم تاریخچه رفتار درمانی را از لحاظ تاکیدی که بر روفتار دارو بررسی کنیم این شیوه درمان به قدمت تمدن است و اولین تلاشهایی که انسان برای هدایت افراد هم نوع خود بهبود رفتار آن انجام داد منطقه آغازی آن است دانشمندان در این زمینه کار کرده اند:

  1. واستون
  2. پاولف
  3. ثورندایک
  4. اسکنیر
  5. پاولف ایوان پاولف:
  6. ایوان پاولف یکی دیگر از دانشمندان ایوان پاولف بود که مدت چندین سال مشغول آزمایش و تحقیقات فیزیولوژیک در مورد نقشه مایعات بر گوارش بود که یکی از آنها بزاق دهان بود
  7. او تحقیق خود را در سال 1902 میلادی انجام داد و این موضوع 30 سال از وقت او را به خود اختصاص داد

 ترشح بزاق                   غذا

(ucR)   پاسخ غیر شرطی                  محرک غیر شرطی (Ucs)

............              زنگ

ترشح بزاق                            زنگ و غذا

ترشح بزاق                       زنگ

CR))پاسخ شرطی                محرک شرطی  (CS)

ادواردال ثورنداک :

ثوزنداک پدر (روانشناسی تربیتی )یکی از مهمترین پژوهشگران در تدوین روانشناسی حیوانی بود . او نظریه عینی ماشینی (مکانیسمی)را تدوین کرد که بر رفتار آشکار تدوین می کرد و اعتقاد داشت که روانشناسی باید رفتار را مطالعه کند تا عناصر ذهنی یا تجربه به هوشیار را ثوزنداک یادگیری را بر اساس 3 اصل توضیح می دهد .

1-قانون تمرین

2-قانون اثر

3-قانون آمادگی

قانون اثر :

اعمالی که پیامد مطلوب دارند ، تکرار می شوند بنابراین یاد گرفته می شوند . درحالیکه رفتارهایی که پیامد نامطلوب دارند یادگرفته نمی شود و فراموش می شوند رفتارها با پاداش و تمرین خفظ می شوند .

بوریس فردریک اسکنیر

1904در سکوانای کالیفرنیا متولد شد در سال 1990 به علت سرطان خون در کامبریج در گذشت اسکنیر نظریه شخصیت ارائه نداد سعی داشت کل رفتار،نه فقط شخصیت را به صورت واقعی و توضیحی توجیه کند و تاکید در پاسخ آشکار داشت.
انسان از نظر اسکنیر :ارگانیزمی تهی است یعنی ،درون ما چیزی نیست که بتوان به صورت علمی توجیه کرد. او معتقد بود که روانشناسی علم رفتار است و به حالتهای درونی ذهن برای توجیه رفتاراشاره نکرد.

بنابراین نیروهای درونی جایی در روانشناسی علمی ندارد.

کاربرد تحقیقات اسکنیر:

1-در موقعیت های بالینی برای درمان کردن ، انواع اختلالات :روان پرشی ، عقب ماندگی ذهنی ، اوتیسم به کار می رود.

2- فنون تغییر رفتار او نیز در مدارس ، دنیای تجارت ، موسسات اصلاحی و بیمارسان مورد استفاده قرار گرفته است .

آلبرت بندورا:

بندورا اهل ایالت آلبرتای کانادا است . او دوره لیسانس خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا گذراند و در سال 1952 دکتری خود را از دانشگاه آیووا دریافت کرد . رویکرد یادگیری اجتماعی به شخصیت ، که در کارهای آلبرت بندورا ،جولین راتر معرفی شده پیامد رویکرد رفتارگرای اسکنیر است .بندورا با آزمودنی های انسان سروکاردارد و رفتار را در محیط اجتماعی مشاهد می کرد او مانند اسکنیر معتقد بود که رفتار آموخته می شود او به تقویت اعتقادی نداشت .

تاکید برای یادگیری به وسیله مشاهده ،بجای تقویت مستقیم ویژگی برجسته نظریه بندورا است . آزمایش مشهور او در دهه 60 در عروسک بوبو که در آن فیلمی در کودکان نشان داده می شد که مربی مهد کودک در حال کتک زدن عروسک بود و براساس یادگیری مشاهده ای کودکان در ضمن بازی عروسک را کتک می زد .

این شیوه یادگیری موثرترین یادگیری رفتاری است بویژه از طرف رسانه های TV و سینما شکل می گیرد.

نظریه شخصیت :

رفتار درمانگران معتقدند که اکثر رفتارهای انسان آموخته شده است .بنابراین می توان با استفاده از اصول یادگیری رفتارها را تعبیر کرد و یا کلا تغییر داد الگویی که رفتارگرایان بر اساس آن شخصیت را توجیه می کنند .

1 - الگوی یادگیری محرک – پاسخ (S-R)

 2 - الگوی محرک – ارگانیزم – پاسخ (S-O-R)

اصوال و قوانین مهم رفتارگرایان :

  1. شرطی کردن :

الف)شرطی کردن کلاسیک

ب)شرطی کردن فعال

الف)شرطی کردن کلاسیک:

محرکی که خاصیت ایجاد پاسخ را دارد یعنی محرک غیر شرطی در مجاور رشد زمانی نزدیک ، بعد از یک محرک خنثی (که معمولا هیچ پاسخی را ایجاد نمی کند و یا اینکه پاسخ متفاوتی بدست می دهد ) ارائه می شود .

همراهی مکرر محرک خنثی با محرک غیر شرطی ، موجب می شود که محرک خنثی بتواند پاسخی مشابه با پاسخی که محرک غیر شرطی ایجاد می کند ، بوجود آورد . این محرک خنثی در موقعیت یک محرک شرطی و پاسخ مربوط به آن را پاسخ شرطی می گویند .

شامل 21 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تاریخچه تحول فکر و رفتار درمانی

دانلود مقاله راهکارهای مقابله با استرس

اختصاصی از هایدی دانلود مقاله راهکارهای مقابله با استرس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله راهکارهای مقابله با استرس


دانلود مقاله راهکارهای مقابله با استرس

برای مقابله با استرس ها یا فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که شیوه مدیریت صحیح، آنها را به ما می آموزد. با رعایت و بکارگیری این روشها، می توانیم علاوه بر حل یا کم کردن مشکلات به آرامش پایدارتری دست یابیم :

1- به خداوند توکل کنیم.

وقتی انسان یاد خدا را در دل خود زنده نگهدارد و ارتباط روحی و معنوی بین خود و خدا برقرار کند، به آرامش عمیق، همراه با خشنودی می رسد و با توکل به خدا از هرگونه یاس و اضطراب و فشار روانی رها می شود.

قرآن کریم در سوره رعد آیه 29 می فرماید: کسانی که ایمان آوردند قلبهایشان با یاد خدا آرام می گیرد، آگاه باشند تنها با یاد خدا قلبها آرامش می یابد.

2- عوامل استرس زا را کم کنیم.

عوامل بی شماری ممکن است باعث استرس ما شوند. که باید آنها را شناخته و سعی کنیم از زندگی خود حذف کنیم. برای مثال، اگر شلوغی موجب ناراحتی ما می شود، زمانی را برای خرید انتخاب کنیم که خلوت باشد.

3- از وقایع اطراف خود با اطلاع باشیم.

بی اطلاعی و نادیده گرفتن حوادث و وقایع اطرافمان، دلیل بر شادی و عدم وجود مشکل نیست. گاهی اوقات آن چه ما بعلت عدم آگاهی از اصل موضوع در ذهن خود تصور می کنیم، بسیار بدتر و ناراحت کننده تر از آن چیزی است که واقعا" اتفاق افتاده است.

4- از وضعیت جسمی خود آگاه باشیم.

از نشانه های پریشانی در خود از قبیل سردرد، آشفتگی، درد معده، نداشتن تمرکز، سرماخوردگی، خستگی زیاد و ... مطلع باشیم. زیرا این علائم می توانند نشانه های استرس باشد که باعث اختلالات جدی تر از قبیل: زخم معده، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و..... باشند.

5- برنامه های زندگی را اولویت بندی کنیم .

هنگامی که با انبوهی از مشکلات بطور همزمان روبه رو هستیم، به آسانی در مقابل آنها به زانو در آمده و از حل آنها عاجز می شویم. زیرا آشفتگی و بی نظمی، در کارها و برنامه ها می تواند تولید استرس کرده، یا نقطه ای برای شروع آن از شکست طرح های ناتمام می شود. اولویت بندی مسائل به ترتیب اهمیت و بررسی آنها به ما این امکان را می دهد که به هر کاری در زمان و مکان خود رسیدگی کنیم، بهتر است که طرحها را یکی بعد از دیگری به انجام برسانیم.

6- به موقع از خانه خارج شویم.

اگر به موقع از خانه خارج شویم، می توانیم بسیاری از تنش های خود را کم کنیم و همچنین از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنیم.

7- وقت خود را تنظیم کنیم.

کارهای روزمره خود را به ترتیب اهمیت و مدت زمان آنها یادداشت کنیم، با این کار در می یابیم وقت خود را چگونه تنظیم کنیم تا همیشه کارهایمان به موقع انجام شود. اگر وقت کافی برای انجام تمام فعالیت های مورد نظر و مهم خود نداریم، شاید بیش از حد و بیهوده تلاش می کنیم.

8- از شر وسایل اضافی خلاص می شویم.

از شر وسایل اضافی و بی مصرف خلاص می شویم و اطراف خود را خلوت کنیم. وسایل اضافی و به درد نخور و شلوغی محیط می تواند استرس زا باشد.

9- شب ها به موقع و به اندازه کافی بخوابیم.

بدن انسان برای تجدید قوا به خواب کافی و لذت بخش نیاز دارد. شب به موقع بخوابیم و تا دیروقت بیدار نباشیم. هنگام خواب بهتر است به سمت چپ خود بخوابیم و نفس عمیق بکشیم. در این حالت سوراخ راست بینی تحریک و سمت راست بدن فعال تر می شود. زیرا سمت راست، قسمت فعال بدن است.

شامل 45 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله راهکارهای مقابله با استرس

تحقیق در مورد زندگی نامه هنرمندان مکتب اصفهان

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد زندگی نامه هنرمندان مکتب اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد زندگی نامه هنرمندان مکتب اصفهان


تحقیق در مورد زندگی نامه هنرمندان مکتب اصفهان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه8

زندگی نامه هنرمندان مکتب اصفهان (969 تا 1110 ه. ش)

حبیب الله مشهدی (978 ه. ش)

لطف الله (967 ه. ش )

رضا عباسی (آقارضا )

علیرضا عباسی

آقا رضا جهانگیری

محمد شفیع عباسی

افضل الحسینی ( یا افضل حسینی)

معین مصور

محمد علی (1044 0 1020 ه. ق )

محمد یوسف

محمد قاسم (حدود 1078)

حبیب الله مشهدی (978 ه. ش): بررسی آثار حبیب الله مشهدی نشان می دهد که او ابتدا در هرات کار می کرد و بعداً توسط حسین خان شاملو دولت مرد قمی او را به دربار شاه عباس معرفی کرد. او به اصفهان آمد و در دربار به کارش ادامه داد و از اعتبار بسیاری برخوردار شد. طراحی های او نشان می دهد که در ایجاد خطوط ظریف ، محکم و روان از مهارت و استادی کم نظیری برخوردار بوده است و چنان استنباط می شود که آثارش اندکی در طراحی به کارهای رضا عباسی نزدیک بوده و تحت تاثیر هنرمندان پایتخت قرار گرفته است.

لطف الله (967 ه. ش ):یکی از مینیاتوریست ها و طراحان دوران صفوی است. وی در سال 997 ه. ش وفات یافته است.

رضا عباسی (آقارضا): بیش از هر کس دیگر در نقاشی سده ی یازدهم هجری ایران تاثیر گذار بوده است. "قاضی احمد" مورخ هنری اوایل سده ی یازدهم در مورد وی می نویسد: « آقا رضا نقاش زیبایی ها، پسر مولانا علی اصغر کاشی، شخصیتی است که دنیای حاضر باید به وجود او افتخار کند. زیرا او در عنفوان جوانی کارهای قلمگیری، صورت سازی و شبیه سازی را به درجه ای رساند که اگر مانی و بهزاد، امروز زنده بودند،  روزی صد بار دست و قلم قوی او را ستایش می کردند. در این زمان هیچ استاد نقاش و هنرمندی نیست که کار او را کامل نداند

آقا رضا مورد لطف خاص شاه عباس بود؛ به طوری که از سالهای 1008 به بعد عنوان عباسی را از وی دریافت کرد. آقا رضا معاصر شیخ محمد شیراز و صادق بیک افشار بود. زندگی این هنرمند، زمانی مانند اشراف دربار شاهی بود و گاهی سخت و ناامید کننده؛ به طوری که نمی توانست نقش هنرمندان سنتی دربار را ایفا کند.

اسکندر منشی نویسنده تاریخ عالم آرای عباسی، درباره ی وی می نویسد:«رضا، علی رغم ظرافت های هنری تا آن حد بی فرهنگ بود که مرتباً به کارهای پهلوانی و کشتی اشتغال داشت و به این عادت علاقه مند شده بود. او از معاشرت با مردان بزرگ و با استعداد اجتناب می کرد

نقل است که رضا در اوایل سده ی یازدهم حرفه ی خود را رها کرده و هم نشین اشخاص بیچاره و ولگرد شد؛ ولی دوباره به طور فعال به کارگاه سلطنتی باز گشت و مشغول نقاشی شد. در اواخر عمر، طراحی های او تحت تاثیر تجارب و شاید گذشت عمر، خشن تر شد.

کارهای آخر عمر او نه تنها از ظرافت کمی برخوردار است؛ بلکه صداقت و خلوص نیز دیگر در آثارش وجود ندارد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد زندگی نامه هنرمندان مکتب اصفهان

آنالیز سیکل رمجت

اختصاصی از هایدی آنالیز سیکل رمجت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آنالیز سیکل رمجت


آنالیز سیکل رمجت

این پروژه شامل یک سیکل رمجت است که برنامه آن توسط نرم افزار EES نوشته شده است و این فایل نیز در پروژه آورده شده است.


دانلود با لینک مستقیم


آنالیز سیکل رمجت